• Velkommen til evercall
  • 44 40 40 40
  • service@evercall.dk
  • Erhverv
  • Telemødet
  • Selvbetjening – log ind her
logo
  • Velkommen
  • Mobil
    • Mobilabonnement
    • Mobil Udlandspriser
  • IP-fastnet
    • IP-fastnet
    • Fastnet Udlandspriser
  • Spørgsmål
    • Ofte stillede spørgsmål
    • Andre priser
    • Drift
    • Persondatapolitik
      • Ansøgere
      • Kunder
  • Om os
    • Kontakt
    • Samarbejdspartnere
logo
  • Velkommen
  • Mobil
    • Mobilabonnement
    • Mobil Udlandspriser
  • IP-fastnet
    • IP-fastnet
    • Fastnet Udlandspriser
  • Spørgsmål
    • Ofte stillede spørgsmål
    • Andre priser
    • Drift
    • Persondatapolitik
      • Ansøgere
      • Kunder
  • Om os
    • Kontakt
    • Samarbejdspartnere
  • Erhverv
  • Telemødet
  • Selvbetjening – log ind her

Persondatapolitik

evercall er den dataansvarlige – sådan kontakter du os

 

Vi er dataansvarlige for behandlingen af de personoplysninger, som du giver os i forbindelse med dit kundeforhold hos os. Vi modtager og behandler oplysninger om dig, når du:

  • opretter abonnementsforhold hos os
  • foretager ændringer på selvbetjeningen
  • betaler for udstyr eller abonnement
  • sender os en forespørgsel pr. e-mail, chat eller brev
  • tilmelder telefoni via vores hjemmeside
  • i øvrigt giver personoplysninger til os via hjemmesiden, via din antenneforening eller på anden måde.

 

Vores kontaktoplysninger:

evercall ApS

Vesterbro 122

5000 Odense C

E-mail: service@evercall.dk

Tlf: 44 40 40 40

 

Kontaktoplysninger på databeskyttelsesrådgiveren (DPO)

Hvis du har spørgsmål til vores behandling af dine oplysninger, er du altid velkommen til at kontakte vores databeskyttelsesrådgiver.

Send en e-mail til dpo@evercall.dk, eller ring på telefon 81 11 55 60.

 

Kategorier af personoplysninger

Vi indsamler og behandler disse almindelige personoplysninger:

  • Navn, adresse, telefon-/faxnr., e-mail
  • Brugernavn til selvbetjeningen (din adgangskode er skjult for os)
  • Kundenummer og andre database-ID’er
  • Telefonforbrugsdata (f.eks. opkaldslister og telefonsvarerbeskeder).
  • Oplysninger til brug for betaling/tilbagebetaling. Det kan være betalings-kortoplysninger el. reg.- og kontonr.
  • Modem/routerdata til oprettelse af IP-fastnetforbindelse
  • IMEI- og simkortnumre

 

Formålene med og retsgrundlaget for behandlingen af dine personoplysninger

Vi indsamler kun de oplysninger, der er nødvendige for at kunne levere den telefoniydelse, som du efterspørger. Herunder for at kunne:

  • oprette, vedligeholde og udvikle dine telefonservices
  • fejlfinde
  • give dig de ønskede oplysninger om dit forbrug
  • fakturere dit forbrug
  • sende dig relevante e-mails vedr. dit abonnementsforhold f.eks. information om saldoen på din forbrugskonto og ændringer i vilkår. (Nyhedsbreve kun hvis du specifikt har ønsket det)
  • sende dig varslinger pr. sms. Det kan f.eks. være ved ændringer i dit abonnement, eller hvis du har opbrugt indholdet i din mobilpakke.
  • forebygge svindel med telefonforbindelsen.

Endelig udarbejder vi statiskker over dit forbrug. Statistikkerne bruges til at optimere vores services overfor dig.

 

Vi behandler dine personoplysninger for at opfylde den kontrakt/aftale, som du har indgået med os.

Sociale medier

Hvis du besøger vores fan-sider på Sociale Medier (f.eks. Facebook og LinkedIn) behandler vi de oplysninger, du via dine indstillinger og adfærd har gjort tilgængelig på det sociale medie. Det kan være dine reaktioner på vores opslag og evt. din deling heraf samt kommentarer til vores opslag.

 

Formålet med vores behandling af dine personoplysninger er at besvare din henvendelse, være i kontakt med interesserede brugere og/eller at kunne give dig besked, hvis du vinder en konkurrence samt markedsføring af evercalls produkter og services.

Når det sociale medie benytter personoplysninger indsamlet på evercalls fan-sider, kan det sociale medie og evercall anses for at være fælles dataansvarlige. Vi opfordrer derfor til, at du altid orienterer dig i det pågældende sociale medies egen persondatapolitik, inden du gør brug af funktioner og services på mediet.

Retsgrundlaget for denne behandling er vores legitime interesse i bl.a. at kunne besvare din henvendelse, foretage målrettet markedsføring samt forbedre vores produkter og services.

Om videregivelse/viderebehandling af dine oplysninger

Vi passer godt på dine personlige oplysninger og videregiver dem ikke til andre, medmindre det bliver os pålagt eller er nødvendigt for at kunne levere telefoniydelserne til dig.

Herunder kan du læse, i hvilke tilfælde vi kan videregive dine data.

 

  • Til din antenneforening

Hvis vi samarbejder med din lokale antenneforening vedr. levering af telefoniydelser, kan det være nødvendigt for os at videregive dine oplysninger til dem med henblik på at oprette telefonien til dig eller for at fejlrette. Der vil alene være tale om oplysninger som navn og evt. brugernavn, adresse, telefon-/faxnr. og e-mail. Det fremgår af vores hjemmeside, hvilke antenneforeninger vi samarbejder med.

 

  • Til øvrig ekstern databehandling

Vi kan videregive dine oplysninger til vores betroede samarbejdspartnere, der behandler dem for os. Deres behandling sker efter vores instrukser og i overensstemmelse med vores persondatapolitik jf. den databehandleraftale, vi har indgået med samarbejdspartneren.

 

  • Af juridiske årsager

Vi videregiver personlige oplysninger til virksomheder, offentlige myndigheder, organisationer eller enkeltpersoner, hvis det er nødvendigt for at:

    • overholde gældende love, regler eller retsgyldige anmodninger. Herunder at dit navn, adresse og telefonnummer videregives til oplysningstjenesten 118 online (du kan vælge hemmeligt/udeladt nummer, så bliver dine oplysninger ikke vist).

      Jf. §31 i Lov om offentlige kommunikationsnet og –tjenester er vi forpligtet til at levere nummeroplysningsdata til alle, der anmoder om det. Her kan du se en liste over de oplysningstjenester, der modtager nummeroplysningsdata fra os:

      • håndhæve gældende abonnementsvilkår, herunder undersøgelse af mulig telefonmisbrug.

     

    Overførsel til modtagere i tredjelande

    Vi anvender primært egne systemer til behandling og opbevaring af persondata, og her sker behandlingen altid indenfor EU.

    Vi kan dog i visse situationer have behov for at benytte databehandlere, som kan overføre data til tredjelande. Overførslen til tredjelande er nødvendig for opfyldelse af kontrakten mellem dig og os.

     

    Datasikkerhed hos os

    Vi har implementeret en lang række procedurer/sikkerhedsforanstaltninger, som skal beskytte vores systemer mod uautoriseret adgang, ændring, offentliggørelse eller ødelæggelse af personoplysninger, som vi opbevarer.

    Vi har bl.a. følgende organisatoriske og tekniske foranstaltninger:

    • Adgangsbegrænsning til personoplysninger, så der kun gives adgang, hvor det er nødvendigt
    • Tavshedserklæringer med personale, der har behov for at behandle personoplysninger
    • Vejledning i sikker behandling af personoplysninger for personale med adgang til administrationssystemer
    • De data, du sender til os på hjemmesiden, er krypteret, og de svar, vi måtte sende retur, er ligeså krypteret
    • Vores servere er placeret på et topsikret servercenter med 24/7-vagtordning og høje sikkerhedsforanstaltninger
    • Løbende opdateret firewall
    • Altid opdateret software

     

    Dine rettigheder jf. persondataforordningen

    I forbindelse med vores behandling af dine personoplysninger har du en række rettigheder.

     

    Du har altid ret til at anmode om, at:

    • modtage oplysning om, hvorfor vi behandler dine personoplysninger
    • få indsigt i dine personoplysninger. Mange oplysninger har du adgang til at se og rette via selvbetjeningen på vores hjemmeside.
    • få urigtige personoplysninger rettet

     

    Du har i visse tilfælde også ret til at:

    • få dine personoplysninger slettet. Dog ikke hvis vi stadig har brug for dine oplysninger til at overholde en retslig forpligtelse
    • få begrænset behandlingen
    • gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger
    • flytte dine personoplysninger (dataportabilitet).

    Hvis du gerne vil gøre dine rettigheder gældende, kan du altid kontakte vores kundeservice eller vores databeskyttelsesrådgiver.

     

    Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om ”De registreredes rettigheder”, som du finder på www.datatilsynet.dk. Vi gør vores bedste for altid at have et passende niveau af sikkerhed og privatlivsbeskyttelse. Hvis du alligevel skulle være bekymret for vores måde at håndtere dine data på, er du naturligvis meget velkommen til at tage en snak med vores databeskyttelsesrådgiver. Du har herudover også altid ret til at klage til Datatilsynet.

     

    Opbevaring af dine personoplysninger

    Vi sletter (eller anonymiserer) personoplysninger, så snart de ikke længere har nogen relevans. Af hensyn til bogføringsloven er vi dog nødt til at opbevare dine kontaktoplysninger i 5 hele regnskabsår. Det gælder også registrering af opkald, der er direkte relevante for afregning af dit forbrug.

    Øvrige data vedrørende dit teleforbrug opbevarer vi i 3 år.

    Hvis du modtager telefonsvarerbeskeder eller optager samtaler, anbefaler vi, at du straks sletter dem efter brug. Gør du ikke det, vil vores system automatisk slette dem efter 1 år.

    Nyttige links

    • Mobilabonnement
    • IP-fastnet
    • Ofte stillede spørgsmål
    • Dækningskort

    evercall

    • Kontakt
    • Vilkår
    • cookies
    • Fjernsupport

    Kontakt


    evercall ApS
    Adresse: Vesterbro 122
    5000 Odense C
    CVR: 28 98 13 41
    Telefon: 44 40 40 40
    Email: service@evercall.dk


    Telefon: 44 40 40 40
    Telefontider:
    Mandag – onsdag kl. 9-11 & 14-16
    Torsdag kl. 9-11 & 16-18
    Fredag kl. 9-11
    Personlige henvendelser kun ved aftale.

    Copyright © 2020 evercall. All rights reserved.